![]() |
Grafika wygenerowana przez Copilot. Microsoft, 2024, w dniu 8 marca 2024 |
1. Co dokładnie ma być zawarte w dzienniku refleksji?
2. Czy dziennik refleksji musi dotyczyć tylko zagadnień przyrodniczych?
Dziennik refleksji, powstający w ramach przedmiotu edukacja społeczno-przyrodnicza, powinien dotyczyć własnego rozwoju jako nauczycielki. Tematyka wpisów powinna dotyczyć własnego rozwoju jako nauczyciela-edukatora oraz poznawanie zagadnień z zakresu edukacji społeczno-przyrodniczej, zarówno metod pracy jak i zagadnień szczegółowych (merytorycznych), do wykorzystania w praktyce edukacyjnej na poziomie wczesnej edukacji (szkolnej i pozaszkolnej). Lub do wykorzystania a szerzej rozumianej edukacji czy pracy edukatora.
Zalecane jest umieszczanie we wpisach własnych zdjęć (lub na wolnej licencji), grafik (w tym także takich, wykonanych z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji), schematów, notatek wizualnych, map myśli, poznanych lub samodzielnie wykonanych gier analogowych lub komputerowych, prostych quizów. Można dodawać własne filmiki. Także tek nagrywane w czasie zajęć.
Można wykorzystywać tematy poruszone na wykładach, wykorzystać powstające prace w ramach aktywności na wykładach. Także to co działo się na ćwiczeniach oraz w ramach własnego procesu uczenia się, np. nawiązywać do przeczytanych książek, publikacji, obejrzanych wystaw, wspołpracy z koleżankami itp.
Kryteria oceniania (dziennik refleksji)
- Systematyczność wpisów. Minimum 15 wpisów zawierających co najmniej 300-600 słów każdy (ok. 3 tys. znaków ze spacjami). W przypadku Instagrama długość tekstu odpowiednio krótsza. Rozpoczęcie pisania w ciągu pierwszych dwóch tygodni zajęć.
- Tematyka wpisów związana z rozwojem umiejętności edukacyjnych i rozwojem osobistym jako nauczyciela.
- Rozumienie zagadnień dotyczących środowiska społeczno-przyrodniczego na poziomie wczesnej edukacji
- Współpraca z innymi.
- Oryginalność podejścia, odwaga myślenia, otwartość dyskusji.
- Posługiwanie się różnymi technikami w komunikacji, wykorzystywanie zdjęć, filmów, gier i aplikacji w publikowanych materiałach.
- Nakierowanie na własny rozwój i kształcenie ustawiczne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz