wtorek, 7 marca 2023

Uzasadnij swoją decyzję czyli wyniki ankiety cz. 3

Ilustracja dla ozdoby.
 
Po udzieleniu odpowiedzi z pytań do wyboru (zobacz rezultaty) w kolejnym pytaniu pojawiła się możliwość napisania własnymi słowami uzasadnienia. 

"Uzasadnij swoją decyzję w formie krótkiej wypowiedzi" (tak, waham się). To, co się powtarza w wielu różnych wypowiedziach to: 

  • Nowe, ciekawe, kreatywne, wyzwanie (chcę się sprawdzić)
  • Bo był wybór, 
  • Uczy systematyczności,
  • Efektywna forma utrwalania wiedzy,
  • Rozwija,
  • Łatwiejsze niż test na koniec, idę za grupą,
  • Obawiam się czy podołam,
  • Czasochłonne,
  • Jestem sceptyczna wobec wszystkiego co nowe.

Niżej wszystkie odpowiedzi, (wytłuszczania pochodzą ode mnie w czasie redagowania tekstu):
  1. · Poprzez nową formę zaliczenia zdobywamy nowe doświadczenia
  2. · Jest to coś nowego i myślę że warto spróbować.
  3. · Zdecydowałam się na prowadzenie dziennika, ponieważ jest to dla mnie coś nowego i zawsze chciałam spróbować swoich sił w prowadzeniu jakiegoś profilu na Instagramie a to idealna okazja.
  4. · Dziennik refleksji jest lepszą formą prowadzenia zajęć. Zwiększa kreatywność
  5. · Nie wiem, czy mam odpowiednią ilość czasu na to, aby poświecić go na dziennik refleksji, ponieważ jest to czasochłonne.
  6. · Uważam, że prowadzenie dziennika nie odbiega zbyt dużo od pisania egzaminu pisemnego - obie te formy mają swoje plusy i minusy, ale uważam, że warto skorzystać z opcji dla mnie nowej.
  7. · Dziennik refleksji to dla mnie zupełnie nowe wyzwanie. Chcę sama siebie sprawdzić jak idzie mi pisanie. Uważam to za rewolucje w podejściu do nauczania, oczywiście w pozytywnym znaczeniu
  8. · Zdecydowałam się na prowadzenie dziennika refleksji, ponieważ jest to inny, ciekawy sposób zaliczenia przedmiotu (egzaminu), z którym jeszcze nigdy się nie spotkałam. Nie trzeba uczyć się wszystkich formułek na pamięć, które i tak "wylecą" po pewnym czasie z głowy.
  9. · Nie wiem jak wygląda egzamin więc w ciemno zgadzam się na te refleksje, ale uważam że 15 to jest za dużo i skłaniam się do max 8-10
  10. · Wybrałam taką formę zaliczenia przedmiotu, ponieważ nikt inny nie dał nam takiej możliwości oraz chce spróbować czegoś nowego i się sprawdzić.
  11. · Lubię przekładać swoje myśli na kartkę w tym przypadku na komputer w formie notatki. Myślę że w ten sposób lepiej jest poznać swoją wiedzę i samego siebie bez stresu i ze spokojnym umysłem
  12. · I w sumie to właśnie dzisiaj zdecydowałam, że spróbuje, bo nie ukrywam, że to w sumie może być ciekawe doświadczenie, bo jednak nigdy nie miałam okazji pisać takiego bloga i dzielić się swoimi przemyśleniami
  13. · Dziennik refleksji to motywator do łamania stereotypów dotyczących form zaliczenia przedmiotów. Mój wybór od początku był dla mnie oczywisty, ponieważ być może w dalszym toku studiów, nie będę miała okazji skorzystać z tak ciekawego rozwiązania. Myślę, że wiele mnie to nauczy.
  14. · Jeszcze nad tym myślę
  15. · Uważam, że taka forma zaliczenia jest dużo bardziej ciekawa. Dzięki takiej formie ćwiczymy swoją kreatywność i wyobraźnię. Zakładanie blogów, kont na instagramie czy tiktoku nie jest codzienną sytuacją i dodaję to też nieco nowości i zabawy do naszego życia.
  16. · Myślę, że jest to coś innego, nowego i zawsze warto jest spróbować.
  17. · Nadal się waham, ale myślę że jestem bardziej ku decyzji, że jednak zdecyduję na dziennik refleksyjny. Powodem wahania był czynnik systematyczności, czy będę mieć tyle motywacji, aby pisać co tydzień swoje przemyślenia. Kolejnym jest to, że jest to publiczne, i wszyscy mogą to przeczytać. Nie mniej uważam, że jest to ciekawa forma, na pewno niecodzienna. Dobrym rozwiązaniem było też pójście na kompromis, że nie była to forma obowiązkowa, lecz tylko dla osób chętnych, a reszta która nie zdecydowała się na dziennik, może pisać test:)
  18. · Prowadzenie dziennika refleksji jest dużo ciekawszą formą zaliczenia, zachęca do działania, doświadczania itd. W niektórych przypadkach daje możliwość współpracy i poszukiwania ciekawych rozwiązań, często przydatnych w przyszłej pracy.
  19. · Uważam, że warto próbować nowych rzeczy ponieważ rezultaty mimo obaw mogą nas pozytywnie zaskoczyć.
  20. · Jest to ciekawy sposób zaliczenia przedmiotu, który pozwoli zgłębić informacje na wiele różnych tematów.
  21. · Z pisaniem miałam już styczność w szkole średniej i nie sprawia mi trudności uzewnętrznianie moich myśli i przemyśleń na forum w formie pisanych tekstów
  22. · Taka forma zaliczenia nie jest typowa, ale jednak możliwa dla każdego, nawet jeśli lekko się waha, ponieważ nie jest to też przymus, ale wybór, jednak jest to łatwiejsza forma zaliczenia i myślę, że dzięki temu też więcej pozostanie w głowie, ponieważ należy bardziej skupić się na tym co było na zajęciach z połączeniem własnych przemyśleń niż po prostu "sucha" wiedza
  23. · Myślę, że pisanie dziennika refleksji będzie faktyczną refleksją i przeanalizowaniem zagadnień omawianych na wykładach.
  24. · Lubię kreatywną formę pracy, dlatego chciałabym spróbować swoich sił w pisaniu dziennika refleksji
  25. · Dziennik Refleksji to nowa, ciekawa forma nauki i przygotowania mnie do przedmiotu.
  26. · Trochę się boję, że moje teksty mogą być za krótkie i nie spełnić wymaganiom. Nie działam za bardzo w internecie i też stresuje mnie odbiór. Najgorsze jest Zacząć.
  27. · Chciałabym spróbować czegoś nowego, sprawdzić siebie w nowej formie zaliczenia przedmiotu.
  28. · Boję się że straciłabym "wenę" i miałabym blokadę twórczą przed napisaniem kolejnych notatek
  29. · Boje się ze nie podołam z pisaniem tekstu
  30. · Mam sceptyczne podejście do wszystkiego co nowe/nieznane, a taka forma zaliczenia jest nowością dla mnie, stąd moje obawy
  31. · Taka forma może okazać się łatwiejsza niż egzamin pisemny, poszłam za grupą.
  32. · Jeśli chodzi o dziennik wolałabym jednak aby ilość wpisów była od 8 do 10 ze względu na brak wystarczająco dużej ilości wolnego czasu.
  33. · Uważam, że jest to ciekawy sposób na zaliczenie przedmiotu oraz na sprawdzenie swoich umiejętności, swojego samozaparcia i motywacji. Warto tez dodać, że jest to coś nowego, z czym nigdy wcześniej się nie zetknęłam i nie miałam okazji doświadczyć/wypróbować. Sumując, sądzę, że jest to interesująca i rozwijająca alternatywa tradycyjnego egzaminu pisemnego:)
  34. · Wybrałam dziennik refleksji, ponieważ uważam go za dużo bardziej efektywną formę utrwalania informacji niż nauka do egzaminu. Cieszę się, że miałam możliwość spróbować czegoś nowego, z czym nigdy wcześniej nie miałam styczności.
  35. · wybrałam dziennik, ponieważ wydaje mi się to ciekawa forma przyswajania wiedzy,
  36. · Uważam ze fajnie jest spróbować czegoś nowego
  37. · Jest to fajna i ciekawa forma, inna niż zwykle i dużo łatwiejsza niż test na koniec semestru
  38. · Chcę spróbować czegoś nowego.
  39. · Lubię pisać dłuższe wypowiedzi
  40. · Lubię pracować
  41. · Postanowiłam zacząć pisać dzienniki refleksji ponieważ jest to coś innego niż zazwyczaj. Jeszcze nigdy nie miałam okazji prowadzić bloga, a jest to rzecz, która może przydać mi się w przyszłości. Obawiałam się, że nie będę wiedziała o czym pisać, ale po pierwszym wpisie stwierdziłam, że nie jest to takie trudne, a pomysły przychodzą same. Jest to ciekawa forma zaliczenia, która nie zmusza to ,,wkuwania" na pamięć, pozwala na refleksje, wyrażenie swojego zdania i pomysłów
  42. · Uważam że dziennik refleksji jest ciekawą formą zaliczenia, które uczy systematyczności
  43. · Dziennik refleksji wydaje mi się ciekawszą formą.
  44. · Taka forma bloga bardziej podoba mi się, niż zwyczajny test. Jest to coś kreatywnego i innego, niż zwykle.
  45. · Dziennik refleksji jest nową formą dla studenta. Daje możliwości do budowania kreatywności, systematyczności oraz wnioskowania. Uczy myśleć w sposób nieszablonowy.
  46. · Lubię wyzwania, ale bałam się, że mój brak systematyczności będzie przeszkodą. Odważyłam się i jestem bardzo zadowolona, cieszę się, ze podjęłam ryzyko. Jestem z siebie dumna.
  47. · Takie jest moje zdanie
  48. · .
Dwie ostatnie odpowiedzi to unik przed udzieleniem odpowiedzi, jedna w formie kropki (gdzieś brakuje jednej odpowiedzi i nie wiem jakim cudem udało się dokończyć ankietę bez udzielenia odpowiedzi, ewentualnie coś mi się niechcący wykasowało w czasie edycji i formatowania tekstu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecany post

A może refleksje z dziennika refleksji?

Warsztaty edukacyjne nad Łyna. Co żyje w rzece? I jak to pokazać?   A może by tak pisać refleksje razem ze studentami? Opisywać jak powstaje...

Najczęściej czytane w ostatnim roku